• 2016.11.08|
  • Blog |
  • Szász Tünde |

Az ősz beálltával külön hangsúlyt kell helyezni szervezetünk megerősítésére, mert a hideg hozza magával a megbetegedéseket is. Fontos, hogy ne csak akkor törődjünk egészségünkkel, amikor már megtörtént a baj és az ágyat nyomjuk, hanem próbáljuk meg inkább megelőzni a betegségeket. Az immunrendszerünk erősítése nem vesz igénybe sok időt, ráadásul a pénztárcánkat sem terheli meg túlságosan. Számtalan rég bevált házi és modern módszer van szervezetünk ellenállóképességének megerősítésére.

Az alábbiakban ezek közül sorolunk fel néhányat.

Először is figyeljünk az étkezéseinkre! A lenmag, napraforgómag és mandula külön-külön is jó de együtt még hatásosabb! Daráljuk össze és tegyük salátára vagy gyümölcsturmixba. Így egy ásványi anyagokban gazdag és kellemes ízű ételt vagy italt varázsolhatunk az asztalra.

saláta

A hal fogyasztása is hasznára válik immunrendszerünknek. Nekünk, magyaroknak erre még nagyobb hangsúlyt kellene fektetnünk, mert az európai átlaghoz képest nagyon kevés halat fogyasztunk. Ha hetente legalább egy alkalommal eszünk halat, az nagymértékben csökkenti a különböző szívbetegségek kialakulását.

A frissen facsart gyümölcsök és zöldségek leve sok C vitamint és egyéb vitaminokat tartalmaznak, kiváló lehet étkezések kiegészítőjeként is. Kevésbé ismert csodaszer a fokhagyma, mint antibiotikum. Használjunk belőle főzés során, vagy csak tegyünk egy keveset a reggeli pirítósunkra, és máris tettünk valamit az immunrendszerünk megerősítéséért!

Ilyenkor, ősszel érdemes kihasználni a napsütéses órákat és mozogni egy keveset a szabadban. A testmozgás ugyanis legalább olyan fontos, mint a szervezetünkbe bevitt ásványi anyagok és vitaminok.

A legjobbat pedig a végére tartogattam! A téli betegségek megelőzésére, de akár kezelésére is kiváló napi 2-3 csésze tea különböző aszalt gyümölcsökből. Kiemelném a homoktövis teát, mely nem csak az immunrendszert erősíti, hanem fájdalomcsillapító, és gyulladáscsökkentő hatása is van, valamint a magas C-vitamin tartalmának köszönhetően kiváló a meghűléses betegségek megelőzésére is.

homoktövis

Béta-karotint, F-, E-, és B-vitamint, valamint kalciumot, magnéziumot és cinket is tartalmaz.

Ezen kívül a csipkebogyónak is fantasztikus immunerősítő hatása van, nagyon jó vitaminforrás az esetleges meghűléses megbetegedések megelőzésére is, és stressz oldásra is kifejezetten ajánlott!

Jó egészséget és kellemes teázást mindenkinek!