• 2016.04.05|
  • Blog |
  • Szász Tünde |

A zöld tea bolygónk egyik legegészségesebb itala. Tele van antioxidánsokkal és olyan tápanyagokkal, amelyek erőteljes hatással bírnak a szervezetünkre. Ilyen a megnövekedett agyműködés, a fogyás, a daganatos megbetegedések kockázatának csökkenése és más, szinte hihetetlen hatások.

 

Ez a felsorolás egy korábbi cikkünk folytatása, amit itt lehet elolvasni: >>> Zöld tea hatásai 1. <<<

 

6. A zöld tea elpusztítja a baktériumokat, ezáltal elősegíti a szájüreg és a fogak egészségét és csökkenti a fertőzések kockázatát

A zöld teában található katekineknek más biológiai hatásaik is vannak. Egyes kutatások kimutatták, hogy baktériumölő hatásuk van, sőt akadályozzák egyes vírusok, mint például az influenza terjedését, így potenciálisan csökkentik a fertőzés kockázatát.

A streptococcus mutans a szájban található baktériumok közül a legkárosabb. Ez felelős a lepedékképződésért és a fogszuvasodás kialakulásáért is. A kutatások szerint azonban a zöld teában levő katekinek megakadályozzák a streptococcus mutans kifejlődését. A zöld tea fogyasztása így egészségesebb szájüreget és fogakat eredményez.

A zöld tea másik fantasztikus hatása a szájüreghez kapcsolódóan az, hogy számos vizsgálat szerint megakadályozza a kellemetlen szájszag kialakulását.

Összefoglalva: A zöld teában levő katekinek megakadályozzák a baktériumok és egyes vírusok elterjedését. Ezáltal csökkentik a fertőzések kockázatát, hozzájárulva a szájüreg és a fogak egészségének megőrzéséhez, és megszüntetik a kellemetlen szájszagot is.

 

7. A zöld tea csökkentheti a II. típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát

A II. típusú cukorbetegség járványos méreteket öltött az elmúlt évtizedek során, és ma már körülbelül 300 millió embert érint világszerte.

A betegség megnövekedett vércukorszinttel jár, amit inzulin rezisztencia okoz, vagy az, hogy a szervezet képtelenné válik inzulin termelésére.

Kutatások szerint a zöld tea növeli az inzulin érzékenységet és csökkenti a vércukorszintet.

Egy Japánban elvégzett kísérlet során kimutatták, hogy azoknál a személyeknél, akik a legtöbb zöld teát fogyasztották, 42%-kal csökkent a II. típusú diabétesz kialakulásának a kockázata.

Egy hét tanulmány elemzésével készült összefoglaló megállapította, hogy az összesen vizsgált 286.701 személy közül a zöld teát fogyasztók 28%-kal kisebb valószínűséggel lettek cukorbetegek.

Összefoglalva: Egyes ellenőrzött vizsgálatok szerint a zöld tea fogyasztása bizonyos mértékben csökkenti a vércukorszintet. Hosszú távon a II. típusú cukorbetegség kockázatát is csökkentheti.

 

8. A zöld tea csökkentheti a szív- és érrendszeri megbetegedéseket

A szív- és érrendszeri megbetegedések, köztük a szívbetegségek és a stroke, a leggyakoribb halálokok a világon.

Kutatások szerint a zöld tea segít ezen betegségek legfőbb kockázati tényezőinek a csökkentésében. Ilyenek például a koleszterin, az LDL koleszterin és a trigliceridek.

A zöld tea drámaian növeli a vér antioxidáns képességét, ami meggátolja az LDL koleszterin részecskéinek oxidálódását, ami a szívbetegségek kialakulásának egyik legfőbb okozója.

A kockázati tényezőkre gyakorolt jótékony hatásának eredményeként nem meglepő, hogy a zöld teát fogyasztóknál akár 31%-kal csökkenthet a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

Összefoglalva: A zöld tea csökkenti a koleszterin szintet, azon belül az LDL koleszterin szintjét is, miközben megakadályozza az LDL koleszterin részecskéinek oxidálódását. Megfigyelések igazolják, hogy a zöld teát fogyasztóknál csökkent a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázata.

 

9. A zöld tea segít a fogyásban és csökkenti az elhízás kockázatát

Mivel a zöld tea fokozza az anyagcserét így érthető, hogy segíthet a fogyásban. Számos kutatás igazolja, hogy a zöld tea fogyasztása csökkenti a testzsír arányát, különösen a hasi tájékon.

A kutatások egyikében 240 nőt és férfit vizsgáltak 12 héten át. Az eredmény az lett, hogy a zöld teát fogyasztók esetében jelentősen csökkent a test zsírszázaléka, a testsúly, a derékbőség és a hasi zsír mennyisége is.

Más kutatások azonban nem mutattak ki statisztikailag ilyen szignifikáns összefüggést a zöld tea fogyasztás és a testsúly csökkenése között, ezért a fenti megállapításokat fenntartásokkal kell fogadnunk.

Összefoglalva: Egyes kutatások szerint a zöld tea segít a fogyásban. Különösen hatékony a veszélyes hastájéki zsír csökkentésében.

 

10. A zöld tea csökkenti a korai elhalálozás kockázatát, és hosszabb életet eredményez

Előbb-utóbb természetesen mindannyian meg fogunk halni, ez elkerülhetetlen. Mivel azonban a zöld teát fogyasztóknál alacsonyabb a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata, következésképpen valószínű, hogy hosszabb ideig élnek.

Egy 40530 japán felnőtt bevonásával készült vizsgálat során azok, akik a legtöbb zöld teát fogyasztották (napi 5 csészét, vagy többet), az átlagnál jelentősen kisebb arányban haltak meg a vizsgálat 11 éve alatt:

Összes elhalálozás: 23%-kal alacsonyabb a nők, 12%-kal alacsonyabb a férfiak esetén

Szívbetegség miatti elhalálozás: 31%-kal alacsonyabb a nők, 22%-kal alacsonyabb a férfiak esetén

Stroke miatti elhalálozás: 42%-kal alacsonyabb a nők, 35%-kal alacsonyabb a férfiak esetén

Egy másik, 140001 65-84 év közötti idős japán személy bevonásával végzett vizsgálat során megállapították, hogy azok, akik a legtöbb zöld teát fogyasztották 76%-kal kisebb valószínűséggel haltak meg a vizsgálat 6 éve alatt, mint zöld teát nem fogyasztó társaik.


 

Ha szeretnéd magad jobban érezni, leadni néhány kilót és csökkenteni az életedben bizonyos krónikus betegségek kialakulásának kockázatát, akkor érdemes a rendszeres zöld tea fogyasztást beépíteni mindennapi életviteledbe!

Zöld tea kínálatunkat itt lehet megtekinteni: Zöld teák

Jó teázást kívánunk! :)